Nyklippt

..ja inte jag alltså, utan Wickan :)
Igår hjälptes jag och en annan tjej i stallet åt med att klippa våra hästar. Vi började med hennes unghäst som snabbt blev ganska otålig medan Wickan sen stod stilla som ett ljus! Duktiga häst! Tror inte hon har blivit klippt innan och maskinen som lät så mycket. Dock var hon rätt kittlig på vissa ställen så då var det svårt att få klippa!

Vi hade tänkt att rita med en griffeltavelkrita först så att vi skulle ha en linje att följa, men det fanns inte att hitta i affärerna.. De tiderna är väl över! Så vi fick klippa på fri hand och det är väl inte riktigt min starka sida.. :)
Men resultatet blev ändå ok tyckte jag. Hade velat ha kvar lite mer egentligen, tex framåt manken/halsen och idag i solljuset var visst inte linjerna så raka som igår.. haha!! Men det är inte ju inte det viktigaste, egentligen.. =)

Tvekade länge om jag skulle klippa hela halsen eller inte men till sist blev det så! Tror ändå att det hinner växa ut en del tills det blir riktigt kallt. Och så struntade jag faktiskt i att klippa upp till virveln i flanken, det kändes ändå som om att det var dömt att misslyckat med den stora klippmaskinen vi hade!

Idag red vi ut, det var ett tag sen nu och dessutom utan sällskap. Och jag kan väl säga såhär.. att  vila + nyklippt + tillägg av havre igen + inte ha varit ute på ett tag = extremt pigg och tittig häst :)
Ni skulle bara veta hur mycket läskiga saker vi stötte på som Wickan behövde tvärstanna och blåsa högt genom näsborrarna åt! :) Blev ett och annat glädjeskutt också!

Annars så.. det har kommit en ny häst till stallet och en annan har flyttat. Den senares ägare gjorde en fin avslutning på tiden i vårt stall genom att ryka ihop med en annan tjej... Behöver kanske inte gå in på detaljer men... bråk, skrik, dödshot, spruta ner med vattenslangen, puttas och kalla varandra för psykfall, nolla osv.. så förstår ni kanske att det var rätt dramatiskt?!

Kommentera gärna
Postat av: StekpAnna

Åh, vad fin hon är! Och vad duktig du är som klarar sånt själv!



Nej, vi hade inget höstlov utan vi red som vanligt. Så fick jag en NY häst när jag skulle hoppa. Annars brukar man ju rida den hästen 5 ggr innan. Men det gick bra, det var Alazka om du vet vem det är? Alla sa att hon var duktig och det var hon också. Men man hoppar bara högst 50 cm, så de kan gå över hindrerna om de så krävs.



Det tror jag nästan jag ska göra! Komma till er alltså. Eller till dig och Chila! Sorry Jons.



Det som är roligt är att alltid när jag ska lägga ut något som jag har gjort typ med tidningen, så kommer det där jävla stekpanna upp när jag ska skriva mitt namn!



Kramaar

2010-11-05 @ 09:55:06
Postat av: malle

Åhh så fin hon blev, såg ju inte alls tokigt ut! Coolt med sån dramatik, händer ju mestadels bara på film=) Skönt att höra att det inte var dig hon var arg på iaf! Du har inte funderat på att komma till kalmar nästa helg förresten? För isåfall kan du ju komma på karins och mitt och alexs kalas!!? PUSS!

2010-11-05 @ 14:59:47
URL: http://malintunis.blogg.se/
Postat av: emma

ja hej! ja jag har glömt bort dig ledsen för det..men självklart finns dom kvar! kan försöka få iväg dom på måndag! jag har din adress kvar tror jag!

2010-11-05 @ 19:53:59
URL: http://qems.blogg.se/
Postat av: MLI DAHLGREN - ALLROUNDRYTTAREN

sv; ja tkr det är riktigt billigt, kolla inlägget igen på det jag köpte satte ut priserna med på sakerna så du kan se på ett ungefär vad saker kostar:)

2010-11-06 @ 10:53:18
URL: http://mlidahlgren.blogg.se/

Skriv gärna någonting här så blir jag glad:

Mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (behövs ej)

Hemsida/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0