Löshoppning

Igår byggde jag upp ett hinder i paddocken för att testa att löshoppa Wickan. Trodde att hon skulle försöka springa förbi men hon fattade direkt och verkade älska det!! Hon sprang runt i paddocken och hoppade över hindret varje gång, behövde inte ha något spö eller infångare av något slag. De första gångerna gjorde hon riktigt rejäla bocksprång efteråt också, så jag var rätt glad att jag inte satt på :)

Och sen fick jag inte stopp på henne!! Hon brukar lyssna så bra på rösten annars men hon ville verkligen inte sakta ner! Haha, jag visste inte riktigt vad jag skulle göra och det hjälpte inte att försöka gå in framför henne heller. Vågade dock inte riktigt ställa mig i vägen fullt ut, då hon inte såg ut som att hon planerade att sakta av.
Tror damen hade rejält med överskottsenergi som hon behövde bli av med, men det var kul att se att hon tyckte det var så roligt att hoppa! :)
Till slut fick jag iallafall henne att sakta ner och då bjöd hon på en riktig arabhäst-uppvisning! Himla synd att jag inte hade kameran med mig, hade varit roligt att ha det filmat!


Kommentera gärna

Skriv gärna någonting här så blir jag glad:

Mitt namn är:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (behövs ej)

Hemsida/Bloggadress:


Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0